Anna-Gyril Skram holder
Cochs “skuta” på stø kurs

Fra 2004

Daglig leder på Cochs Pensjonat er Anna Gyril, datter av nåværende eiere, Isak og Anne Karin Skram. Anna Gyril er utdannet ved Hotellskolen SitcTête-de-Ran i Sveits i 1987-1989. Utdannelsen var toårig og bestod av Service og Hotel Management. Sommeren 1988 hadde hun praksisperiode på en restaurant i Sveits og sommeren etter endt utdanning, ble det 6 måneders praksis i resepsjonen ved Hotel InterEurope i Vevey.

“Praksisperiodene bidro sterkt til språkutvikling”, sier Anne Gyril, som snakker engelsk, tysk, fransk (og litt spansk). “Etter denne perioden gikk jeg også to måneder på Euro Sprach Schule i Hannover, for å bli bedre i tysk”. “Er språk viktig på Cochs”? “Selvsagt - vi har gjester fra alle verdenshjørner og strekker ikke de 6-7 språkene (arabisk også faktisk) vi har i resepsjonen til, så henter vi inn hjelp fra stuepikene som kommer fra hele verden”, sier hun og ler.

Før hun overtok lederjobben på Cochs Pensjonat, ønsket hun seg mer praksis og kontaktnett i bransjen. Derfor arbeidet hun i resepsjonen på Munch Hotell i Oslo (90-91), i tillegg til en kveld på Cochs, for å forberede seg på å ta over roret. Dette skulle vise seg å være et “sjakktrekk”. Der treffer hun “mannen i sitt liv” - akkurat som moren, Anne Karin gjorde det, 30 år tidligere på Cochs Pensjonat! I august 1991 overtok hun som daglig leder og siden har hun vært der. Familien er vokst til 6 (2 gutter og 2 jenter) og bor på Høvik utenfor Oslo.

På “fritiden” har Anna Gyril videreutdannet seg på flere felt. Personalutvikling & ledelse og grunnfag i psykologi. I tillegg er hun sertifisert som Fitness Instruktør i SATS. “Hva skyldes suksessen på Cochs”?

“Vi utvikler oss, fornyer rutiner som ikke fungerer og følger med i tiden, uten å være avant garde. Vi bestreber oss på å gi kundene den service de kan forvente. Vi pusser opp kontinuerlig og ønsker å være veldig gode på RENT & PENT. Vi bruker mye tid på opplæring og har dyktige coacher på alle områder. En resepsjonist f. eks. må gjennom 40-50 timer med førsteopplæring før vi lar ham eller henne være alene i resepsjonen”. Utfordringen fremover?

“Rekruttere og utvikle medarbeiderne og servicen slik at alle de nye kundene vi har fått, blir hos oss”!